17 Januari 2010

Avatar



Penantian aku selama hampir 3 minggu tidaklah menghampakan.Sebab malam tadi akhirnya tiba saat yang di nanti nantikan tu.Aku nikmati apa itu erti keterujaan,kekaguman,kesopanan dan kesusilaan.

Bak kata si Gemuk(dia lagi),cerita Avatar ni umpama gula gula untuk mata.Tapi aku rasa kurang bersetuju sangat la dengan gula gula tu.Lagipun kenapa patut dia masukkan gula gula dalam mata kan.Nanti tak pasal pasal melekit je mata.Nak berkelip pun dah tak selesa.

Berbalik pada peristiwa malam tadi,setakat ni kalau nak dibandingkan dengan 3 filem besar yang aku tonton yang menggunakan teknologi CGI(Transformers,2012 dan Avatar).Aku rasa Avatar lah yang mampu buat aku teruja dari saat pertama tayangan dimulakan sehinggalah ceritanya selesai.Disamping kecanggihan teknologi,idea ceritanya lagi menarik berbanding 2 filem tersebut yang mana lebih menekankan teknologi visual berbanding ceritanya.

Sehinggakan aku dah rasa taknak tengok cerita Adnan Sempit.Sebab aku tau,kalau aku tengok cerita tu,aku akan bandingkan dengan cerita Avatar.Tak kira lah dari segi idea ke,teknologi ke dan banyak lagi la.Padahal memang tidak adil berbuat demikian.Kalau nak dibandingkan dengan cerita Laskar Pelangi mungkin boleh dikira adil kot.Tapi idea macam kalah teruk juga la Adnan Sempit tu.Mungkin.Sebab aku tak tonton pun lagi.Dan mungkin tak kan tonton.

Tapi yang pastinya,Avatar memang best.

Tiada ulasan: