23 Januari 2010

Hati Seorang Kawan



Jalan2 di Zoo sekali sekala best jugak untuk dapatkan sedikit idea untuk berkarya.Dapat tengok binatang yang naif tu.Spontan.Comel.Tapi ada jugak yang aku memang xboleh tengok langsung.Geli.Tapi yang pasti ianya bukan seekor katak la.Sepertimana Mohd Adlil Baqi(Baqi) gelikan tu.Xfaham aku.

Petang tadi masa tunggu masuk waktu Asar,tu la plan aktiviti aku untuk hari ni.Nak solat cepat2 dan gi jalan2(zoo).Tapi rupanya tu sekadar plan saja.Sebabnya....

Xkan aku nak gi jalan sorang2 kat zoo tu.Dah macam yang terlepas pulak.Xpun macam suspek kes bunuh isteri hari tu.Jalan2 kat zoo sorang2.X pasal2 plak aku kena angkut nak soal siasat nanti.Jadi plan aku yang 1 ni dah terkubur.

Sebenarnya ni bukan yang pertama plan aku dilupakan.Beberapa minggu lepas aku ada rancang nak gi tengok wayang.Dah siap drive kononnya nak gi tengok wayang.Tapi bila mengenangkan aku yang sorang2 ni,rase macam xbest la pulak nak tengok wayang.Aku pun meneruskan la perjalanan aku ke sebuah Tesco berhampiran.Beli aiskrim,makan tepi kereta.Sambil kontrol hensem(tu semestinya).

Bukan apa,kalau la aku gi tengok wayang ke,zoo ke.Dengan sape aku nak berkongsi kalau ada aksi2 klakar ke,aksi2 pelik ke,aksi2 ekstreem ke dalam filem atau kawasan sekitar tu nanti.Xkan pulak aku nak tepuk belakang orang kat situ semata-mata untuk berkongsi semua tu.

Alangkah bestnya kalau aku ada kawan yang macam SpongeBob.Yang selalu sanggup berkoban untuk kawan2nya.Bestnya kalau ada kawan yang macam Petrick,yang selalu memahami kawannya.

p/s Hargailah kawan2 anda semua.
.....................................

Datang CC,layan lagu Kal Ho Naa Ho kat youtube sebenarnya pilihan seorang insan yang berada dalam kesunyian kerana tiada kawan2nya di sisi.(kalau ada kawan sebelah mesti kena kutuk siot)

Yang pastinya,aku merindui kawan2 aku.

1 ulasan:

suriza berkata...

tu gmbr dgn kak bai ek?

lain kali ajak la aku nk pi zoo.. aku suka je... besday aku aritu pun aku angkut anak2 aku pi zoo...
thn lps je 3x aku pi zoo...
hahhaha...
pi la carik gf cpt2...