14 Januari 2010

kekasih gelapku-ungu

Aku macam dilanda suatu perasaan sebelum tidur malam tadi.Semasa aku sedang  khusyuk  baca satu mesej (SMS) dari seorang kawan.Yang selalu aku chat sebelum tidur.Tapi malam tadi , ayat ayat kami agak berbeza dari malam malam sebelumnya.Dan aku juga telah buat satu keputusan yang aku sendiri sebenarnya tak sanggup lakukan.
 .....
Tapi kenapa tiba tiba benda ni berlaku yang membuatkan aku sakit dan marah.Pada saat aku bersedia untuk membalas dan menerima (sms).Di saat aku ambil feel melayan SMS dengan berbaring di tempat beradu aku.Tapi ainya datang secara tiba tiba sehingga membuatkan aku tidak dapat menikmati malam tadi seperti malam malam yang lepas.Yang pasti aku marah.Geram.Dan tidak kurang juga la perasaan risau.

Dia ingat aku ni apa kan?Aku agak kecewa la bila fikir balik apa yang dia lakukan pada aku, apa pandangan dia terhadap aku selama ni.Dia seolah olah anggap aku ni suatu tempat yang boleh senang senang hati je datang dan pergi.Macam lirik lagu 'datang dan 'pergi' dendangan dari kumpulan iklim.Aku ni manusia.MANUSIA!Ada perasaan.Ada deria rasa.Ada sakit.Ada sedap.Dia tak sepatutnya lakukan semua ni pada aku.Buat aku sakit.Bukan baru semalam je kenal.Aku pun selalu juga belanja makan,minum.tapi tak pernah la belanja tengok wayang dan karaoke semua tu.Bukan apa,macam tak sesuai la.Aku sape,dia pulak sape.

Tapi jika difikir kan secara positifnya,apa yang di buat kat aku malam td sebenarnya takde la teruk sangat.Dia mendekati aku tu mungkin sebab aku hensem ke,wangi ke,manis ke.Mana la tau.Aku pulak fikir bukan bukan dengan sedikit keterlanjuran layanan dia terhadap aku.

Tapi sebenarnya tak guna aku berleter panjang pasal tu.Aku yakin,dia tak faham pun bahasa aku ni.bahasa orang seni la katakan.

Kerana dia hanyalah seekor SEMUT..

Tapi kenapa ko masuk telinga aku ???

.....

Tiada ulasan: