29 Januari 2010

nak balik kampung.hehe

Kerana terlalu mengikut nafsu terlalu asyik dengan nikmat dunia.Terkadang kita terlupa dan terleka dan terus terleka.Namun,di akhirnya kita akan mula menyesali akan kealpaan kita di masa yang lalu.ceh.

Kata2 di atas tu sebenarnya mungkin tak bermakna apa2 pun untuk korang kalau terbaca blog ni.Sebab kata2 tu aku merujuk kepada gambar yang letak kat atas tu.Aku tujukan kata2 tu untuk encik katak dalam gambar tu.

Dari rauk wajahnya terbayang akan kepuasan.Yela,setelah dapat menikmati selera,dapat berehat dengan tenang sekali.Dengan suasana yang agak santai.Atas daun yang terapung di permukaan air.Layan perasaan.

Tapi dari sudut yang berbeza pula,mengikut posisi dan jua gesture badannya.Dan juga pandangan matanya,seolah menggambarkan ketidakselesaan yang dia alami.Terlalu kenyang.Mungkin dia sedang menyesali kerana makan terlalu banyak.Mungkin dia sedang berfikir,apa la akan jadi kalu dia jadi gemuk nanti(tangan pegang perut).Mesti dia fikir takut mudah dapat penyakit.Takut susah untuk menjalankan aktiviti.Susah nak dapat saiz baju kat kedai.

Tapi tu pun kalau dia boleh berfikir la.Sebab tu aku agak je.hehehe

Tapi jangan risau la en. katak ye.Gemuk comel hape?

ps/ hepi besday untuk my mantee.belajar rajin2 ye.

1 ulasan:

suriza berkata...

katak pakai baju ke?