28 April 2010

kaine ide...

Untuk pengetahuan anda pembaca sekalian, tajuk yang aku tulis kat atas tu adalah dalam bahasa Jerman.Dan bukan tujuan aku untuk membuatkan anda semua mula mencari kamus Bahasa Jerman-Bahasa Melayu untuk mengetahui apa maknanya ayat tersebut dan seterusnya baru mempercayai bahawa aku memang tahu bahasa Jerman.

Sebenarnya,setelah agak lama tidak meluahkan idea-idea penulisan sepertimana yang aku lakukan sekarang ni,memang ada sedikit kesukaran untuk aku memulakan suatu entri.Akan tetapi,dengan hanya satu ayat "kaine ide" tu sekurang-kurangnya aku ada sesuatu untuk menulis.

Memang terlalu banyak sebenarnya isu yang aku tertarik untuk bincangkan dalam blog aku ni,tapi oleh kerana kekangan masa yang tidak mengizinkan dan juga dengan masalah-masalah lain,jadi idea-idea dan isu-isu itu berlalu dan membasi begitu saja.

Antara isu yang aku paling berminat untuk perkatakan adalah mengenai pilihanraya kecil bagi kerusi perlimen Hulu Selangor minggu lepas.Kalau anda seorang yang peka tentang isu semasa,sudah semestinya anda mengetahui bahawa minggu lepas berlangsungnya pilihanraya kecil.Kenapa aku katakan demikian?Ya sebab ada orang yang tak tahu ada pilihanraya Hulu Selangor hari tu.Tidak mengapa.Itu bukan masalah besar yang boleh menjejaskan akidah pun.

Kembali pada minggu pilihanraya tersebut.Di dada-dada akhbar,hampir 70% cerita adalah mengenai Hulu Selangor.Huh.Dahsyat betul penangan pilihanraya.Begitu juga selepas pilihanraya.Juga sama.Tapi yang pasti ramai rakyat gembira.Bukan saja calon yang menang saja gembira.Banyaklah juga yang rakyat Hulu Selangor dapat.Penantian wang pampasan yang sudah 15 tahun,masjid yang diminta sejak tahun 1980 pun sudah dapat.Baguslah.Tapi pembangkang ambil alih negeri Selangor sejak tahun berapa ye?aku pun lupa.Yang pastinya bukan sejak dari tahun 1980 kan.

Kesimpulannya,Rakyat perlu berterima kasih kepada pembangkan kerana mereka mewujudkan diri...

Harap maaf.entri aku malam ni agak serius sedikit..

Selamat berfikir..

Tiada ulasan: