3 April 2010

memang tak kelakar

Kalau anda salah seorang pendengar setia radio Era,terutamanya segmen pagi di Era(sawan cara dan drama sebabak).Hari ni tak ada benda yang kelakar dapat dinikmati di radio dan segmen tu.Kerana watak utama dalam segmen tu dah pergi meninggalkan kita buat selamanya.
Agak tersentuh juga la hati lelaki aku tadi,bila ramai pendengar setia Era membuat panggilan dan mengucapkan takziah kepada keluarga arwah(Din Beramboi) dan ada yang bercucuran air mata kerana tidak dapat menahan sebak.Walaupun panggilan tu daripada seorang lelaki.Tapi tu tak kelakar

Sebab tu adalah tangisan pengahargaan,tangisan kasih sayang,tangisan setiakawan.

Sebab arwah pernah buat mereka,aku ketawa sorang-sorang,dalam kereta,dalam trafik jem.
Huh..Aku kehilangan kata-kata..........

Aku yakin,Pak Nil pun kehilangan kata-kata.Aku tak dapat bayangkan keadaan Pak Nil tanpa arwah dalam konti.

Walau apa pun,yang pergi tetap pergi.Sama-samalah berdoa dan sedekahkan al-fatihah supaya rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.Amin..

Tiada ulasan: