10 Disember 2010

menyesal baca

malam tetap malam walau dipasang dengan sejuta lampu.
hari ini akan tetap berlalu tanpa mempedulikan kita suka atau sebaliknya

30 minit selepas aku menulis ungkap di atas, baru aku dapat meneruskan penulisan aku ini. Pergelutan idea yang ingin keluar dari kotak pemikiran aku menjadikan proses penulisan ini terbantut. Namun akhirnya aku memilih topik asal yang aku nak tulis hari ni. Menyesal.

Aku pun tidak berapa pasti sangat kenapa aku harus tulis tentang "menyesal" ni. Dan aku juga tidak pasti adakah aku akan menyesal atau sebaliknya tentang penulisan ini di suatu hari nanti. Tapi seboleh mungkin aku akan cuba untuk mengelak supaya aku tidak akan menyesal.

suatu langkah yang penuh seni
ditemani setia bayang dan matahari
kami bertiga adalah sahabat sejati
yang menyusuri perjalanan abadi

 tidak pernah bertelagah tentang siapa yang patut berjalan di depan
kerana kami bertiga adalah kawan yang saling memerlukan

Sajak di atas tu sebenarnya memang tiada kaitan pun dengan tajuk menyesal yang aku cuba perkatakan pada entri hari ni. Sebab apa yang aku cuba sampaikan adalah, janganlah kita lakukan perkara yang menyebabkan kita akan menyesal.Tak faham? Maka anda masih tak cukup bijak.haha

Untuk tidak menyesal suatu hari nanti, marilah kita jaga diri.Jaga tindakan.Jaga kata-kata.Jaga...Yang penting, berjaga-jaga.

Tiada ulasan: