25 Januari 2011

25 JANUARI 2000

sebenarnya bukan secara tepat pun. Namun aku pasti,ianya berada di sekitar tarikh dan tahun tersebut. Zaman di mana aku masih lagi seorang budak kampung yang belum terdedah dengan sebarang item globalisasi. Satu kemudahan yang memberi kemudahan untuk kita semua melangkaui sempadan global.

Tak ada lagi akaun  Facebook,Myspace,Friendster yang aku daftar.Malah aku tak  tahu pun lagi benda tu semua wujud.Sebenarnya komputer pun aku tak tahu nak on lagi masa tu.Sumpah.

Dan atas alasan sebagai seorang budak kampung yang sebenarnya tidak pernah mempedulikan apa-apa tentang dunia luar,tentang hiburan,tentang pelajaran. Maka kami rakyat Malaysia berikrar..eh terbuat lawak pulak.Maka kami pun tidak mempedulikan tentang benda-benda yang macam kurang penting termasuklah tarikh lahir sendiri dan juga mak ayah.

Jadi tak biasa pun orang wish happy birthday,sebab diri sendiri pun tak sedar hari ni hari jadi.Berbeza sekali dengan zaman sekarang. Semuanya ada dalam internet.Dunia sudah berubah.Aku pun turut berubah.

Tiada ulasan: