25 Februari 2011

Kawal emosi anda

Hari ni aku nak try menulis dalam keadaan marah.Huh.Eh dah malam rupanya.Ya malam ni aku nak menulis dalam keadaan marah.Rupanya macam ni penulisan yang dapat aku hasilkan bila hati tengah marah.Namun aku tetap waras.Ya waras.Tak kan marah sikit dah nak bertukar jadi tak waras kan.Tak kan la kena tarik telinga sikit dah nak jadi tak waras.
Betul tak?
Dah mengaku diri bermotivasi.Tapi baru kena tarik telinga dah mengamuk macam nak berlaku perang.Meracau macam orang histeria.Maki-maki.'Tut' engkau la,'tit' engkau la.Kawal emosi tu jangan jadi sakit emosi pulak.Biar la anggota badan,jangan sakit emosi.Susah nak jumpa ubat.

Okey.Marah dah kurang.Telinga pun dah tak sakit sangat dah.Sakit sikit-sikit takpe la.Hidup kalau tak sakit langsung ni bosan jugak kan.

Tapi kepada yang tarik telinga aku tiba-tiba tadi tu jangan la amalkan selalu.Bukan apa,takut aku pulak yang bergurau macam tu dan anda tu pulak kurang motivasinya dan melatah lebih-lebih.Susah nanti.Hidup ni ada pusingannya kena ingat.Kalau kita aniaya orang,nanti kita pulak yang kena aniya.Jadi jangan aniaya orang ya wahai kawan-kawan aku yang bermotivasi semua.

Betul la tu orang cakap hidup bagaikan pusingan roda.Bukan hidup bagaikan roda yang tak berpusing.Tak ke mana la jawabnya.'Tang' tu je.

Tiada ulasan: