21 Februari 2011

untukmu sayang

Salam sayang.Ya betul la tu.Sayang.Saya memang sayang pun orang yang baca blog saya ni.Sebab anda merupakan seorang yang bermotivasi.Kalu tak pun,bakal bermotivasi.Betul tak?Jadi saya sayang orang yang bermotivasi ni.Memang semua orang suka orang yang ada motivasi ni kak.Orang yang tak ada motivasi,suka menyusahkan orang,suka marah-marah,suka meminta-minta.Ada orang suka ker?Tak ada kan.

Untuk jadi orang yang disukai orang ni salah satunya saudara kena rajin-rajin la baca blog saya ni.Bukan baca aje.Lepas baca cuba la fikir-fikir sikit.Rangsang sikit otak tu.Biar ianya senantiasa berfungsi.Bila otak selalu digunakan dan fungsinya dikenalpasti,maka senang la sikit nak uruskan.Nak jadi rasional.Nak jadi orang bijak.Nak jadi orang yang di hormati.Nak jadi orang yang disayangi.

Dan apabila saudara baca blog saya ni,maka secara tidak langsung anda akan dapat satu petua untuk disayangi.Nak ada motivasi.
Nak tahu?
Kawal amarah.Bila kita berjaya kawal amarah,kita secara tidak langsung juga sedang menggunakan kewarasan akal untuk berfikir.Untuk berada dalam keadaan rasional.Jadi kita juga tidak mudah menghamburkan kata-kata yang melukakan hati orang lain.Yang membuatkan penyebab orang membenci kita.Anda nak orang sayang kan?jadi,kawal la marah dulu ya.

Mak kita pun kalau kita asyik marah dan mengeluarkan kata-kata kesat,dia akan membenci kita kak.Ini kan pula orang lain yang memang tak ada kena mengena dengan kita.Yang tak pernah sayang kita.Kalau kita marah dan maki kita sekali,sepuluh kali dia marah dan maki kita.

Jadi kalau nak jadi orang bermotivasi,kawal-kawal la amarah tu sikit kak,dik,bang,tuan,puan.







Tiada ulasan: