21 Julai 2011

bila dah macam-macam Vol.15

masa itu aku

Aku melihat masa yang berlalu...
melalui sebuah jam dinding
dengan jarum saatnya seakan berlari
jarum minit yang setiap mengekori
dan jarum jam melangkah penuh misteri
namun mereka tidak pernah berhenti
mereka tidak akan menanti
sedang aku hanya memerhati
sambil berbicara dalam hati

masa ku lihat kian berlalu...
melahirkan resah mereka
sang pelajar yang sedang periksa
melahirkan resah aku
yang memikirkan hala tuju
apakah ingin teruskan berlagu
sedang mati kian menghampiri
sedang mati setia menanti
sedang mati itu pasti

Perang aku dengan masa...
monolog kini kian bebas
sebebas burung dari sangkar emas
sebebas agas selepas hujan
kerna akal dibiarkan berjalan
kerna akal dibiarkan terbang
kerna akal dijadikan teman
kerna akal dijadikan kawan



Tiada ulasan: