5 Julai 2011

bila dah macam-macam Vol.2

Baru lepas gi lunch dengan Khairul.Khairul adalah salah seorang pekerja di tempat aku berkerja sekarang ini.Maaf ya,sebab mengikut polisi syarikat ini,aku tidak boleh dedahkan aku kerja di mana.Terutamanya di internet.Mungkin mereka risau sekiranya aku ter'tulis apa-apa yang tidak menyebelahi atau pun statement yang tidak berpihak kepada keuntungan mereka di masa-masa akan datang.

Okey kita berbalik pada Khairul.Khairul memegang tanggungjawab sebagai computer's technician di tempat aku berkerja ini.Tempat yang tidak menggalakkan staff nya menulis,membuat kenyataan,berfikir untuk membuat kenyataan,berfikir untuk mempersoalkan apa-apa dasar yang diubah atau ditambah secara tiba-tiba oleh lembaga pengarah.Senang cerita sebenarnya company ini tidak menggalakkan staffnya menggunakan otak untuk berfikir sangat.Kalau nak berfikir pun,fikir la macam mana untuk memberikan keuntungan kepada company tahun ni supaya para lembaga pengarahnya dapat tukar kereta beramai-ramai dan beli rumah baru yang ada kolam renang air masin.huh

Tapi aku dan Khairul baru saja balik dari lunch di kedai lori(gelaran dari budak-budak kolej) hujung kampong yang merupakan menjadi lokasi pilihan pelajar-pelajar yang dari keluarga berpendapatan sederhana.Anak orang kaya mungkin tak berapa gemar masuk kedai macam tu kot.Panas.Panas.Juga sebenarnya menjadi pilihan pekerja-pekerja yang berpendapatan sederhana dan rendah.Ahli lembaga pengarah mana mungkin makan kat gerai macam tu.Panas.





Tiada ulasan: