10 Ogos 2011

bila dah macam-macam Vol.20

Kalau la ada pelajar  yang baca blog saya ni kan bagus.Kenapa bagus?Bagus la sebab saya nak menyatakan yang saya sebenarnya betul-betul harapkan mereka semua berjaya.Berjaya menggunakan peluang,menggunakan masa yang ada ini untuk tujuan yang betul bagi menentukan kejayaan di masa akan datang.Inilah motivasi.

Kalau dalam kelas,saya selalu nasihat,berpesan,nasihat lagi,pesan lagi.Langsung tiada tujuan lain melainkan untuk menyedarkan,memberi kesedaran dan seterusnya bertindak,bergerak ke arah kejayaan masing-masing.Sebab sebenarnya setiap orang yang berada dibangku sekolah,setiap orang yang berada di kerusi-kerusi kelas di mana-mana pusat pengajian adalah berpeluang untuk mengecapi kejayaan di masa akan datang.Saya ulang sekali lagi,setiap orang yang berada dibangku sekolah,setiap orang yang berada di kerusi-kerusi kelas di mana-mana pusat pengajian adalah berpeluang untuk mengecapi kejayaan di masa akan datang.

Siap ulang dua kali tu,nak bagi merangsang motivasi kepada anda pembaca entri saya kali ni.Bahawasanya anada mempunyai peluang yang cerah di masa akan datang,dengan syarat anda mula sedar dari sekarang.Bukan sekadar sedar,tapi bertindak.Bertindak.Berusaha.Memulakan langkah.Sebab setiap apa tu akan bermula dengan langkah yang pertama.Jadi mulakanlah langkah menuju kejayaan dari sekarang.Dari hari ini.Baca buku.Buat assignment.Jangan tunggu last minute,sebab hasilnya bukan menggambarkan kualiti sebenar anda.


Tiada ulasan: