3 Januari 2012

Hadiah Istimewa

Hadiah Istimewa

andai aku bisa tolak
andai aku bisa tolak
andai aku bisa tolak
nescaya aku akan tolak
nescaya aku akan tolak
kerna itu bukan kehendak
kerna itu bukan yang ku mintak
tapi aku tidak bisa tolak

terima kasih juga patut ucap
terima saja apa yang dapat
pemberian nilai tiada nampak
pemberian nilai ada sebab
pemberian nilai itu nikmat
Allah jua Maha Mengetahui
akan hadiah istimewa yang hakiki
terima kasih sekali lagi

~

suatu hari yang pasti
semua jua akan mengerti
siapa saja akan akui
walau mereka langsung tiada peduli
walau mereka terlalu mengasihi
Shahrul Anuar akan diingati
untuk setiap yang mengenali
untuk mereka seperti kami
Shahrul Anuar akan ditangisi
pada setiap yang peduli
pada mereka yang menyayangi

hari berganti tanpa henti
bulan bertukar tanpa peduli
tahun berubah
usia kian bertambah
Shahrul Anuar tiada resah
Shahrul Anuar tiada resah
Saharul Anuar mungkin resah
akan dunia yang diredah
akan nikmat yang diratah
dan bagaimana akan sudah?

bicara malam penuh sepi
bicara malam milik hati
andai boleh tempat diganti
andai berpeluang untu beri
biar Shahrul Anuar merasai
biar Shahrul Anuar melalui
biar Shahrul Anuar dapat menikmati
walau hanya sekali
walau hanya sehari
walau mungkin bawa mati
yang Esa juga Maha Mengetahui
                                      (03.01.12-00.51a.m)

Tiada ulasan: