20 Februari 2012

sayangi ibubapa anda

Hujung minggu lepas,saya balik kampong; Dah ini blog peribadi saya,maka akan sesuka hati saya la untuk tulis apa saja di sini.Dan alang-alang kalau anda dah terbuka blog ni,Elok la dibaca sampai habis.Mungkin ada sedikit motivasi yang anda dapat di sini.Insyaallah.

Balik kampung walaupun hanya tidur sepanjang hari sebenarnya lagi bermakna berbanding hanya menghabiskan hujung minggu di sini (KL).Kenapa saya mengatakan demikian?Sebab sampainya kita di kampung,kita akan dapat melihat wajah gembira iaitu mak,ayah dan adik adik  yang senantiasa menuggu berharap untuk kita muncul lagi di hadapan mereka.

Manakala semasa kita bersiap-siap untuk bertolak meninggalkan mereka,terbayang di mata mereka kasih sayang,kerisauan,harapan untuk kita selamat dan seterusnya dapat muncul kembali di hadapan mereka dalam keadaan yang baik.Begitu juga kita,hanya berharap mereka di kampung dalam keadaan baik dan sihat selalu.

Sayangilah ibubapa anda semua.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

saya suka setiap karya awak seronok dibaca n meninggalkan kesan.....