20 April 2012

lama aku cari

Bila dengar lagu ni,sayu hati saya.Kenapa?Sebenarnya teringatkan bulan puasa tahun lepas.Sebab lagu ni digunakan sebagai lagu latar untuk iklan program Singgah Sahur di TV3.Program yang hanya bersiaran di bulan Ramadhan.

Setiap kali bila terkenangkan bulan puasa,hati jadi sayu.Saya pun tak tahu apa sebabnya.Tapi mungkin itu adalah salah satu keistimewaan bulan Ramadhan.Kalau bulan-bulan lain,takde pun rasa sayu bila dikenang.Malah sebenarnya tak ingat pun.

Kalau bagi orang yang beriman,mungkin mereka berasa sedih sebab bulan tersebut menjanjikan pahala yang berlipat ganda.Dan mereka berasa sangat sedih untuk berpisah dengan bulan Ramadhan.Tapi bagi saya yang mungkin imannya agak nipis ni,saya begitu sayu andai saya tidak lagi berpeluang untuk berada di bulan Ramadhan.

Dan bagi mereka yang telah pergi menemui tuhan di pertengahan jarak antara Ramadhan lepas dengan Ramadhan ini,semoga roh mereka dicucuri rahmatNya.

Tiada ulasan: