16 Mei 2012

Lelaki Gemuk


Sekali lagi saya printScreen dan publishkan dalam entri blog saya.Dan bagi pengikut saya,mungkin mereka sudah tahu apakah pernyataan di atas itu.Dan bagi pembaca baru,itu sebenarnya statistik yang dikeluarkan oleh Blogspot.com terhadap aktiviti yang berlaku pada mana-mana blog yang berdaftar dengan mereka.Sebagai seorang penulis jurnal peribadi macam saya ni,56 orang pembaca dalam sehari suatu angka yang boleh meningkatkan motivasi untuk menjadi penulis dengan lagi serius.

Dulu saya sebolehnya tidak mahu penulisan-penulisan saya dibaca oleh sesiapa.Sebab bagi saya,apa yang saya tulis hanya sebagai diari semata.Bukan untuk dikongsi dengan sesiapa.Sebab ianya kebanyakan kata hati.Tapi kini,saya rasa kata hati bila diluahkan dan dipublishkan akan dapat merubah sesuatu.Antaranya adalah persepsi manusia.

Seperti apa yang saya fikirkan,saya suka,saya benci dan sebagainya.Contohnya Saya amat benci kepada orang lelaki gemuk yang bodoh(lembik).Kerana mereka akan lebih busuk dari lelaki kurus yang tak mandi.Lelaki gemuk akan bertambah menjijikan apabila dia berkelakuan macam pondan pada pandangan saya.

Ini sebab semasa zaman belajar di universiti dulu terlalu ramai golongan pondan yang gemuk dan menjijikan itu.Dengan bau-bauan seperti di pokok hujung kampung yang berhantu ia membuatkan mereka seperti sebuah puaka.

Tapi kawan saya yang gemuk pandai,merupakan salah seorang yang saya kagum atas muka bumi ini.Minggu lepas saya baca surat khabar,siap jumpa gambar dia bersama Censelor UiTM terima anugerah pelajar cemerlang.Itu adalah salah seorang orang gemuk yang saya tak benci.


1 ulasan:

pengunjung baru udi,jogho dll berkata...

sy harap..sy x menjadi gemuk, sy xnak penulis cuba menggemukkan sy