13 Jun 2012

Suatu pagi saya berasa sangat resah setelah bangun dari tidur. Kerana tidur saya dikunjungi oleh satu mimpi yang sedikit mengganggu fikiran dan menimbulkan persoalan.Mimpinya adalah

ketika saya melalui dihadapan rumah seseorang yang saya kenali, kelihatan orang ramai sedang mengusung keluar dari rumahnya sebuah keranda siap berpayung.Saya tertanya-tanya adakah itu sebuah mimpi atau kenyataan,sehinggalah saya tersedar dari tidur.

Namun demi menjaga hati,saya tidak perkatakan langsung mimpi tersebut kepada sesiapa kerana bimbang akan disampaikan kepada yang yang berkenaan. Lagipun, mimpi adalah benda yang tidak pasti. Bercakap tentang kematian,nanti disalah tafsir mendoakan pula.Maka saya hanya berdiam diri saja.

Bertanya khabar.Ingin terus menasihatkan seperti selalu mungkin tidak terkesan apa-apa.Jadi saya harap tiada penyesalan yang terbuku dalam hati selamanya.


Tiada ulasan: