11 Julai 2012

Cerita di suatu pagi.

Cerita di suatu pagi.
"Gila betul si Polan tu"
"Kenapa kau tiba-tiba kata begitu?"
"Aku rasa macam dia tu songsang la"
"Pulak dah?"
"Kau tau, dia bla bla bla bla..."
"Haha aku tau.Eh aku dah agak pun.Tapi yang aku tak dapat agak adalah benda ni aku dengar dari mulut orang lain.Sebab sebelum ni aku dengar dari suara hati aku je yang bercakap.Tapi bagus la kalau orang lain pun dah perkatakan."
"Macam mana kau boleh agak tu?Tak kan pulak kau pun alami benda yang sama.Hehe"
"Bukan aku la.Bukan sorang aje yang kena.Dah ramai pun.Tapi semua diam.Ada yang dah kena teruk pun.Huh!!"
"La ye ke.Tapi kenapa ye?"
"Ntah.Tapi mengikut tuduhan aku,tu berkaitan dengan empayar.Tapi kalau aku silap,itu maknanya dia memang ada masalah jiwa la.Atau gila.Atau kedua-duanya sekali."
"Apa maksud 'empayar' tu sahabat?"
"Pengaruh"
"untuk?"
"Team"
"Tu je?"
"Ye la.Sebagai permulaan.Tapi bila dah terjebak,alamatnya dah tak peduli diri sendiri la.Jadi zombie.Kau nak?"

Tapi yang pastinya cerita pagi itu tidak berakhir begitu saja.Kerana ianya merupakan satu petanda lembaran baru akan dibuka sebagai topik empat mata.Cerita yang mungkin akan meruntuhkan sebuah angan membina empayar.Cerita yang juga mungkin akan mengaibkan kelalaian seseorang sehingga terperangkap.Atau mungkin juga cerita yang akan memusnahkan si Polan yang taksub memerangkap.

bagai sebuah kapal perang
namun beza apa di dalam
akal dibawa bebas melayang
meletup merebahkan diri
mati bukan mati
mati dengan erti
mati dengan bakti
aku belum bersedia lagi
hehe

Tiada ulasan: