15 November 2012

saya ada entri baru

ISI KANDUNGAN

1. PENGENALAN
2. AKHIRNYA AKU BERKUASA
3. MESTI ENCIK AZMAN DAH TAU KAN?
4. PELUANG DATANG KEMBALI
5. SELANGKAH KE PINTU NERAKA
6. DERITA SEORANG WANITA BUJANG DI PTPL

Setakat ini hanya senarai isi kandungan saja dipamerkan.Dan senarai seperti yang di atas itu akan dimasukkan kemudian suatu hari nanti. Semoga sabar menanti kepada peminat-peminat saya di luar sana.



PENGENALAN


Bahagian ini adalah menceritakan secara sepintas lalu tentang setiap apa yang terkandung dalam sub-tajuk yang telah disenaraikan dalam isi kandungan pada entri yang lepas. Dalam sub-tajuk yang disenaraikan tersebut mungkin terlalu tergantung dan menjadi persoalan kepada pembaca-pembaca setia saya.

Tentang kekuasaan yang telah diperolehi, peluang,penderitaan juga persoalan yang ditandakan dengan tandas oal(?) dalam sub-tajuk itu membawa maksud-maksud yang tertentu yang mungkin akan memberi pendedahan yang boleh dipertahankan dengan mengatakan itu adalah suatu fitnah. Tapi untuk pengetahuan anda,saya mempunyai sumber yang paling dekat dengan maklumat yang disampaikan itu.

Selain dari sumber-sumber terdekat juga, cerita-cerita yang dituliskan adalah berdasarkan kebijaksanaan penulis tentang mengkaji sikap dan tingkahlaku manusia sekeliling yang tidak dipedulikan oleh kebanyakkan orang sehingga ianya meresap ke dalam masyarakat bagiakan suatu yang normal.Atau mungkin juga kerana tidak mempunyai kuasa,dan demi menjaga kepentingan diri sehingga ramai yang sanggup jadi buta,pekak,bisu dan sebagainya.

AKHIRNYA DIA BERKUASA

Kuasa memang diimpikan dan dikejar oleh sesiapa saja walau mereka menafikan akan perlakuannnya itu. Dan sebenarnya kuasa memang milik sesiapa saja.Namun harus diingat,sehebat mana sekalipun kuasa yang kita miliki tidak dapat menandingi kuasa yang dimilik ALLAH.

Sepertimana saya yang sudah memiliki kuasa sepenuhnya untuk melontarkan idea dan pemikiran-pemikiran yang sesetengahnya diakui oleh pembaca saya tentang kebenarannya pandangan saya itu. Dan jika dulu,saya menulis perkara-perkara seperti itu sudah semestinya tiada kerja lain boss saya melainkan hanya panggil saya mengadapnya meminta penjelasan dan seterusnya menurunkan tandatangan mengatakan mengaku salah.

Dengan kuasa,mereka bebas menentukan siapa salah dan siapa benar walaupun mereka sendiri sedang keliru dengan kebenaran dan sedang hati mereka sedang berkira-kira untuk meperbetul kan khilaf yang diperkatakan malah telah dipaksa pun untuk mengaku salah kepada sipemikir ini.

Bagi sub-tajuk ini,individu yang dimaksudkan merupakan seseorang yang saya pernah kenali dan perhatikan. Tentang perlakuannya terhadap orang-orang di sekelilingnya.Tentang usaha-usaha dia untuk mendapat kuasa yang mutlak sehingga tidak terkecuali dari melakukan perkara yang menjatuh nilai siviknya.

Bertentangan dengan norma dan adat yang dipupukdalam jati diri melayu. Menepis pernyataan bahawa bangsa melayu adalah satu bangsa yang kaya dengan norma dan pegangan sosio-budaya yang berlembut,tajam tidak membunuh dan sebagainya.





Tumbuh berpunca

Punca penuh rahsia

Tumbuh tidak melonjak awan

Memanjat tidak memijak kawan

Tapi melingkar penuh mesra



Rangkap itu mungkin langsung tidak relevan sekiranya ingin dipadankan dengan perlakuan oleh manusia yang saya maksudkan ini.Kerana dia mahu tumbuh sehingga menginjak awan di angkasa.Manakala untuk memanjat pula dia senantiasa memijak kawan dan menyusahkan orang sekeliling.Dan kemesraan?Penuh makna dan sangat merbahaya.

MESTI ENCIK AZMAN DAH TAU KAN?

Malu la kalau cakap
“saya tak tahu”.
Sebab sepanjang anda berada di situ,macam-macam kebodohan yang dilakukan akan diperkatakan kepada ahli akademik dan sekutu-sekutunya. Dan tidak mustahil juga disampaikan kepada orang-orang yang berada di luar PTPL Ampang.Seperti rakan-rakannya yang berada di PTPL seluruh Negara yang boleh dihubungi.

Anda juga patut tahu bahawa anda sedang ditikam dari belakang untuk menampakkan bahawa dia seorang yang hebat,prihatin,berbakat,setia kepada pemilik yang ternyata buta dengan tipu daya orang-orang di sekelilingnya yang sedang gilakan kuasa.

Reputasiandatelahdijatuhkanolehseorang yang tamak,ituandatakperlumenyangkalnya. Berkerjalahsebagaiseoranglelaki yang dayusdandipandangsinisselamanyaolehsekutu-sekutunya yang sedangketawasehinggamengalir air kencingdarikemaluanbusukmereka.

PELUANG DATANG KEMBALI

Bahagianiniadalahmerujukkepadamanusia yang memegangjawatan Head of School Unit.Keranakepuraanterhadapjanggut yang panjang,wajah yang bersih,penampilan yang kemas. Sebenarnyamenggilaigadis yang mempunyaikulitputih,tinggi,punggungbesar(terutamanyaketikamenaikitangga).

Cinta yang tidakberbalassebeluminiakanmendapatpeluanguntukbertautkembali. Mungkindenganpeluangkuasa yang diperoleh,makaakansebolehnyamenciptaseribusatu alasan untukbersama. Hati-hati la ye Shafi,lagipunandasudahberpunyakan.Hahahaha

SELANGKAH KE PINTU NERAKA

Mendapatjawatanbaru,bertambahlahpengabaiankepadasuamidananak. Makanuntukjawatanbaruini,mungkinucapan ‘takziah’ lagisesuaiberbanding ‘tahniah’.

Hentikanlahdariterusmengagungkankepadatuhan yang salah.Tuhan yang satuAllah,danselepas Allah pula adalahsuami yang patutdiperhambakan. BukanDato yang bukansesiapaitu.Minumsambilberjalan.Suapmakanankemulutdengantangankiri.

DERITA SEORANG WANITA BUJANG DI PTPL

…SAMPAH??...

Tiada ulasan: