1 Februari 2013

Monolog ~ Patutkah???

Salam sejahtera..kekok juga rasanya bila lama tidak menulis.(sebenarnya hampir setiap kali aku kembali menulis,aku akan tulis atau terfikir tentang ini). Sebab terasa payah untuk membuat ayat, nak susun mana dulu dan mana kendian, dan juga tentang idea mana yang nak ditulis. sebab dah banyak sangat yang ingin dituliskan.

Dan lagi satu bila aku mula menulis dan seolah sedang bercerita,satu lagi persoalan adalah. "Aku ni sedang cerita kat sape? Ada ker orang baca blog aku ni?" Namun sebenarnya aku sedang cerita kat korang la. Korang la yang sedang baca blog aku ni.

Tertunggu-tunggu kan apa yang akan aku sampaikan kali ni?

Aku rasa kita tidak patut tahu tentang apa yang orang lain cakap pasal kita dalam hati mereka. Sebab bila kita tahu mereka cakap apa, mereka fikir apa, mereka rancang apa. Maka kita mula jadi manusia yang lain. Kita akan pandang mereka dengan pandangan yang lain. Kita akan fikir mereka dengan pemikiran yang lain.

Masalah mula timbul bila kita juga sedang bercakap dalam hati. Sama seperti orang yang sedang berdiri di hadapan kita. Lebih parah lagi apabila kita sudah saling tidak bercakap lagi secara lisan dan hanya membiarkan hati masing-masing yang bercakap sedirian. Monolog.....

Korang mungkin tak faham kan apa yang cuba disampaikan aku ni. Ya,kalau seratus kali lagi pun korang baca,tetap juga tak faham.Aku sangat yakin. sebab korang rasa korang sentiasa betul. Kejujuran yang ditagih. Sedangkan korang sebolehnya mengaku korang orang yang paling jujur atas muka bumi ni. Tapi,hampeh!!!!!!

Korang akan mengunkit setiap budi korang walau setitik...Eh,bukan korang,tapi mereka. Korang semua baik.


Today
 
kite korbankn segala utk dia, duit, masa, dan kwn2 pn kite sggup tggl utk dia
tp ps kite dh korbankn sumenya dan dia dh jmp cinta baru dia, dia tgglkn kita
kite sakit, dia hepi sbb de cinta baru
ee benci perasaan ni
ak jd marah pd oooo..

 
tau xpe kn...cme i2la mrh grm pn tp sushla beb nk trima wt mse ni
aku ngj cbe pelan2la...
 
 
so ko n dia dh wt kputusan ke??
dia baru je ke ckp kt ko yg dia wt istikharah bkn nmpak ko?
marahnya ak pd oooo tu klu dia sakitkn hati ko ooo, ni pulak klu dia mengecewakan kwn ak..
dia kte wt mse ni mcm biasala...cme aku tau mmg bkn aku...dh sbln dh beb dia bgtau..
 
 
ko de ikhtiarkn ssuatu x??
supaya korg bbaik semula
kebenaran tu kdg2 sakit, tp kite kne gk hadap..
tp, ko jgn mengalah k..klu ko syg oooo, ko usaha lah ssuatu..
jika perlu ko jmpa parents oooo, jmpa la
jika perlu ko cari pompn yg dh bjaya mcuri hati hadi, jmpa la
ak selalu support ko ooo..
ak sgt knl ko cmne..pengorbanan ko pd ooo bg ak dh trlalu byk..


oo kje spital..nurse2 spital la kot yg gedik2..
em ak stuju dgn akk ko tu, jd spy..
ak bkn pe, ak rse klu kantoi dpn2 lg puas hati..
ko ingat case ak dgn oo??
dia leh dgn jln2 dgn awek lain lak kn..pstu kite follow dia..mujur xkne lempang dgn ak je oo mse tu..nk wt scandal dpn mata ak..
pas dh follow dia, tegur dia, dia dh xleh lari mana..dia kne terus terg gk..
time tu sume akn tjwab, and it is the best time to make a decision..
ko kne kuat k
mula2 ko kne pertahankn hak ko dlu, sbb ko syg oooo n sygkn hbgn korg
then, bila ko dh xmmpu nk brtahan, ko terpaksa lepaskn dia sbb ko sgt syg dia..ckp mmg senang, tp hati yg pikul beban/siksa mmg sgt sakit..hanya Allah yg twu..
ak sgt phm dan memahami situasi ko, kwn..

~ itu adalah secebis dari aktiviti mereka yang sudah ada masalah dengan pasangan,kepercayaan,kejujuran,khianat,mengungkit dan juga membuka aib sendiri dan orang lain. Patutkah???

Tiada ulasan: