17 November 2011

Anda baca,anda dapat

Ada kesempatan ni, update blog dulu la sebelum balik.Lagipun lepak ofis pun bukan dapat claim OT.Jadi tak boleh dikatogorikan makan gaji buta la kalau update blog time ni.Tapi kalau time kerja pun,jangan la kata saya makan gaji buta bila update blog.Sebenarnya ni adalah salah satu teknik saya mengajar juga.Sebab sepengetahuan saya sudah ramai pelajar-pelajar saya yang baca entri-entri saya ni.Syukur la.Boleh kongsi-kongsi ilmu.Kongsi-kongsi motivasi.Kan bagus kalau hidup bermotivasi.Yang untungnya diri sendiri juga.Yang untungnya anda juga kalau anda bermotivasi.Ada betul?Apa tak betulnya?

Cuba bayangkan anda langsung takde motivasi untuk ke kelas hari ni.Bayangkan saya langsung takde motivasi untuk datang kerja hari ni.Anda mungkin,bukan mungkin tapi sah ketinggalan satu topik untuk hari ni.Anda kehilangan markah untuk tugasan hari ni.Rugi kan?Saya pun sama,kalau saya takde motivasi untuk datang kerja hari ni,nasib tak baik kena bambu plus potong gaji.Rugi bang.

Jadi dengan itu,saya mengucapkan selamat bermotivasi.Jangan malas-malas la dik.Panjang sikit pun baca la.Jangan nak baca yang pendek-pendek je,yang ringkas-ringkas je,yang mudah-mudah je.Kalau dah ilmu lebih,kena la baca lebih sikit.Membaca kan jambatan ilmu.Semua orang akui.




Tiada ulasan: