21 Februari 2013

POLITIK


Ye betul. Saya juga sebenarnya lebih cenderung bercakap tentang politik kalau kena dengan situasi dan orang yang saya jumpa. politik yang dimaksudkan ni adalah politik berkaitan dengan pemerintahan Negara. Bukan politik lain. Sebab politik banyak pengertiannya. Namun yang lebih popular adalah politik untuk pilihanraya la.

Sejak musim pilihanraya bermula ni,sudah dua kali saya mendapat panggilan dari pihak yang mewakili parti politik(pembangkang) yang ditugaskan untuk meraih undi masa pilihanraya nanti. Tak salah,itu adalah salah satu usaha mereka untuk menang pilihanraya nanti.

Namun apa yang saya nampak dengan usaha itu,mereka lebih jimat berbanding dengan menabur wang ringgit. Mungkin kemampuan mereka juga tidak mengizinkan untuk menggunakan wang dalam meraih undi.

Memang ramai yang bersorak apabila ditaburkan wang ringgit,tapi jika dipandang dari sudut nilai moral dan jangka panjang,budaya begitu akan merosakkan masa depan Negara. Mewujudkan generasi yang senang dibeli. Dengan bayaran RM500,RM250 sudah memadai untuk memberi mandat pada mereka untuk mendapatkan apa yang mereka inginkan. Klise..

Malas nak cakap banyak. Sebab saya sayang blog saya ni. Nanti kena block. Maklum la mereka ada kuasa. Dan sekarang mereka sedang rancak membeli kuasa dari rakyat-rakyat yang miskin harta dan miskin akal.



Tiada ulasan: