8 Disember 2011

Rezeki dari ALLAH

Alhamdulillah.Syukur.Ya la,syukur dengan apa yang ada hari ni.Ada umur.Ada kerja.Ada apa-apa je lah yang boleh dianggap hak milik atau pinjaman sementara ni.Macam mata yang dipinjamkan oleh Allah,kalau Dia dah ambil balik,agak susah juga la mungkin.Buta tiba-tiba.Haru.Jadi marilah bersyukur.

Macam pelik ker bila saya menulis tentang bersyukur hari ni?Ai,macam nak cakap sebelum ni saya tak bersyukur pulak ye.Apa la anda ni pembaca-pembaca saya sekalian.Tak baik tuduh-tuduh orang tau.Sebab saya memang bersyukur dengan apa yang saya ada sekarang ni.Tapi saya tetap berusaha dan berharap saya akan dapat lebih dari apa yang dah saya ada sekarang.

Kalau boleh yang kecil sekarang,nak besar.Kalau sekarang ada satu,nak ada dua.Dan kalau ada dua,nak pula tiga.Dan macam tu la seterusnya.Kalau dah ada tiga,cuba dapat empat pula.Apa salahnya kan?.Ha tengok la tu,dah tuduh saya sekali lagi.Apa pulak isterinya?Ni cerita pasal rezeki la.Pendapatan.Gaji.Kalau 1k,harap dapat naik 2k,3k,4k.Takkan la nak dapat banyak tu je kan.

Bersyukur tu perlu,tu antara kita dengan tuhan.Tapi ingat,impian kena tinggi.Harapan kena besar.Baru usaha tambah kuat.Baru akan dapat hasil lebih.Kalau takde impian,takde harapan,mana nak ada usaha.Tapi kalau hanya ada impian dan harapan,usaha pula takde.Mustahil akan dapat hasilnya.

Salam motivasi dan marilah bersyukur dan berusaha.

Tiada ulasan: