22 Mac 2012

Tempat selamat

Sebuah lokasi rahsia untuk bersembunyi dengan selamat.

Dan sememangnya tempat bersembunyi itu menyimpan 1001 rahsia tersembunyi sepanjang hayat. Antaranya di sebalik pokok bunga tersebut.(nak tulis nama pokok bunga tu tak pasti ejaannya). 25 tahun dahulu...

Belakang pokok bunga tersebut terdapat sebuah tandas (Tapi kedudukan rumah bukan di situ la.Tak kan pula tandas depan rumah).Tandas yang dibina menggunakan papan dan zink saja sebagai dinding.Pada suatu hari, sedang saya menggunakan tandas tersebut.Saya dikunjungi oleh tetamu tan tidak diundang.

Seekor ular tedung selar sebesar lengan orang dewasa tiba-tiba masuk melalui bawah pintu tandas dan berdiri tegak di hadapan saya sambil mengeluarkan bunyi pssssstttt. Hampir 5 minit keadaan tersebut berlaku dan akhirnya ular tersebut berlalu.

Kesannya,sehingga sekarang saya fobia dengan ular.Sampai sekarang saya masih gerun untuk berlegar di sekitar pokok bunga tersebut.

Tiada ulasan: